Найбільше джинси в українських інтернет-виданнях за січень, лютий та березень 2015 року було розміщено на користь УПЦ Московського патріархату, Гуманітарного Штабу фонду Ахметова та чиновників Януковича — Олександра Клименка, Сергія Льовочкіна, Михайла Бродського і т.д.
Такими є результати моніторингу джинси та неналежного маркування реклами, який провів Інститут масової інформації протягом першого кварталу 2015 року.
Найбільше новин з ознаками джинси експерти ІМІ виявили в інтернет-виданні УНІАН — 81 за три тижні, на “Обозревателі” — 34, Lb.ua — 26. Натомість за період моніторингу не було виявлено публікацій з ознаками замовлення в стрічках новин видань “Українська правда”, “Лігабізнесінформ” та “Укрінформ”.
Як розповідає експерт ІМІ Роман Кабачій, більшість джинси УНІАНу було розміщено в рубриці “Релігія”, яку, за інформацією ІМІ, фінансує УПЦ Московського патріархату. “Ресурс УНІАНу церква використовує для просування цілої низки меседжів: протистояння з УПЦ КП з приводу храмів та громад, можливості створення помісної церкви в Україні; позиціонування УПЦ МП як найбільшої релігійної структури в Україні, здатної вести діалог із світовими релігійними організаціями; підкреслення патріотичності УПЦ МП у зборі коштів та гуманітарної допомоги для потреб АТО, переселенців; позиціонування церкви як мосту, що єднає окуповані території із Україною; пастирські послання керівництва церкви”, — розповідає експерт.
Також на УНІАНі було виявлено джинсу про Гуманітарний штаб фонду Ріната Ахметова, передовсім щодо створення пунктів роздачі гуманітарки, психологічної та фінансової допомоги, а також мережа магазинів «Фокстрот», яка належить Геннадію Виходцеву.
Видання Lb.ua переважно розміщує комерційну джинсу, проте є й політична, зокрема екс-голови Адміністрації Президента Януковича Сергія Льовочкіна, нардепів Олександра Фельдмана і Вадима Новинського, голови Полтавської ОДА Валерія Головка.
На “Обозревателі” політичну джинсу розміщували на користь нардепа Миколи Томенка, колишнього Міністра доходів і зборів Олександра Клименка, бізнесмена Михайла Бродського та депутатської групи “Відродження”
У рамках моніторингу експерти ІМІ перевіряють усі публікації стрічки новин шести інтернет-видань (УНІАН, Lb.ua, “Обозреватель”, “Українська правда”, “Лігабізнесінформ” та “Укрінформ”) протягом одного тижня в місяць на відповідність таким критеріям: матеріал відстоює або просуває інтереси лише однієї сторони конфлікту; подібного змісту матеріал надрукований в інших ЗМІ або в попередніх номерах того ж ЗМІ; експертами є особи, які некомпетентні коментувати подію або процес; політик коментує подію або процес і при цьому до коментування не залучено більш компетентних осіб; безпідставно акцентується увага лише на позитивних або негативних характеристиках суб’єкта; матеріал містить елементи, які сприяють політичній підтримці суб’єкта (політика, партії, блоку партій); "протокольні" матеріали з заходів чиновників/політиків, в яких відсутня зрозуміла суспільно важлива новина.