You are here:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа

Переможиці Шостого Конкурсу журналістських матеріалів на гендерну тематику: імена і контексти

Тема війни стала однією з ключових у аудіо- та відеосюжетах, публікаціях у друкованих та інтернет-виданнях, поданих на Шостий Конкурс журналістських матеріалів із гендерної тематики, який щорічно організовує Волинський прес-клуб у партнерстві з ГО «Гендерний центр Волині».

Як військовослужбовці захищають міста, а ветеранки АТО після поранень і реабілітації організовують волонтерську допомогу тим, хто на фронті сьогодні, як жінки в тилу від ранку до смерканку готують провізію, шукають і передають на передову необхідне спорядження, як жінки народжують у стресових умовах, як ті, хто були змушені виїхати за кордон, рятуючи дітей, відчувають материнство і як вони стали амбасадорками України – нашим голосом і болем.

Детальніше...
 

У 50 гіперлокальних медіа України - найвищий рівень гендерної чутливості: підсумкові результати моніторингу 2022 р.

У чверті гіперлокальних друкованих та інтернет-видань України, контент яких підлягав аналізу, - найвищі показники рівня гендерної чутливості. Такими є підсумкові дані моніторингу, проведеного в лютому, квітні і червні 2022 року Волинським пресклубом у партнерстві з мережею пресклубів і медійних організацій України.

Із 50 видань із 19 областей України, в яких зафіксовано дотримання гендерного балансу й активне використання фемінітивів, лідерство належить хмельницькому інтернет-виданню "У нас. News" (61%). У 2020 р. це видання теж належало до переліку найбільш гендерночутливих, однак із індексом 50%. 

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Газета «Слово правди» та онлайн-видання «Район.Шацьк» мають найвищий індекс гендерної чутливості

Такими є дані моніторингу гіперлокальних медіа Волині, який відбувся в лютому, квітні і червні цього року. 

Аналізу підлягали публікації 5 друкованих видань (Ковельська міськрайонна газета «Вісті Ковельщини», Маневицька районна газета «Нова доба», Любешівська районна газета «Нове життя», Камінь-Каширська районна газета «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонна газета «Слово правди») і 5 онлайн-медіа («БУГ», «Ковель.район», «Кордон», «Рожище.район», «Шацьк.район»).

Детальніше...
 

Шостий Конкурс журналістських матеріалів на гендерну тематику

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волині та Українська медійна програма (Internews) запрошують журналістів/журналісток регіональних медіа (друкованих ЗМІ, телебачення, радіо, інтернет-видань), блогерів/блогерок, які висвітлюють питання рівних прав і можливостей чоловіків і жінок у суспільстві, до участі в Шостому Конкурсі журналістських матеріалів на гендерну тематику.

Детальніше...
 

Прощання із загиблими, волонтерська підтримка, бойові дії: про кого і як писали у червні волинські гіперлокальні медіа

Кількість матеріалів, які стосуються теми війни, у червні порівняно з квітнем знизилася на 18%. Чоловіки продовжують більше фігурувати у матеріалах про політику та військові дії, жінки – про волонтерство й освітні процеси. Такі дані моніторингу щодо гендерної чутливості волинських медіа, який тривав із 6 по 12 червня 2022 року.

Серед 5 друкованих видань ми аналізували – Ковельську міськрайонну газету «Вісті Ковельщини», Маневицьку районну газету «Нова доба», Любешівську районну газету «Нове життя», Камінь-Каширська районну газету «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонну газету «Слово правди». Серед онлайн-медіа – «БУГ», «Ковель.район», «Кордон», «Рожище.район», «Шацьк.район».

Детальніше...
 

Ключові теми і гендерний баланс в гіперлокальних медіа - результати моніторингу в червні 2022 р.

Втрати, волонтерство, ситуація на фронті і в тилу - ключові теми журналістських матеріалів гіперлокальних медіа, які стосувалися висвітлення війни в Україні. При чому жінки найчастіше фігурують як матері, дружини, доньки бійців (переважно загиблих) і волонтерки, дещо рідше - політикині, а чоловіки - як бійці (великою мірою ті, кого проводять в останню путь), політики (керівництво країни, військових адміністрацій тощо) і волонтери.

Такими є дані моніторингу гіперлокальних друкованих та онлайн-медіа 24 областей України, проведеного у першій половині червня цього року Волинським пресклубом у партнерстві з мережею пресклубів та медіаорганізацій.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Гендерна чутливість медіа: Х гендерна медіашкола в умовах війни

Ювілейна, Х гендерна медіашкола, організована Волинським прес-клубом за підтримки Медійної програми в Україні Internews, відбулася в кінці травня - на початку червня. На превеликий жаль, у форматі онлайн через повномасштабну війну в Україні.

Участь у ній взяло 30 журналісток/журналістів обласних і гіперлокальних медіа із різних регіонів, зокрема і ті, хто евакуювалися з небезпечних територій, і ті, хто намагаються відновити роботу видань у вже звільнених містах і селах. Загалом на участь у проєкті надійшло близько 100 заявок, із яких було обрано кращі пропозиції майбутніх матеріалів.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Війна - це не тільки цифри: співпраця прес-клубу з регіональними медіа у створенні контенту

Повномасштабна війна, яка 24 лютого охопила всю Україну, суттєво вплинула на роботу медіа, особливо регіональних, криза діяльності яких загострилася в 2020 році – у зв’язку з карантинними обмеженнями внаслідок COVID-19, а згодом – унаслідок так званих «реформ» Укрпошти.

У регіонах, які зазнавали щоденних обстрілів чи були захоплені/окуповані російськими військами, випуск і поширення друкованих видань стали неможливими.  Через брак ресурсів перестали виходити окремі газети і на відносно безпечних територіях.  Однак більшість редакцій не припиняли роботу, вважаючи за свій обов’язок інформувати аудиторію про ситуацію в країні.

Детальніше...
 

Підтримка журналістів/журналісток регіональних медіа у створенні контенту

Війна, яка 24 лютого охопила всю Україну, розділила життя більшості на «до» і «після». Ми щодня моніторимо новини, поширюємо інформацію про перемоги і втрати. Але війна – це не просто статистика. Це – люди, які тримають зовнішній і внутрішній фронти, рятуються від бомб і рятують дітей, які залишаються на захоплених / окупованих територіях, волонтерять тощо. Всі вони наближають перемогу.

Волинський прес-клуб надасть підтримку (менторську, експертну і фінансову) на створення контенту, який розповідатиме про роль і становище жінок і чоловіків у країні, де триває війна.

Матеріали повинні розкривати гендерний аспект у таких темах (але не обмежуючись ними):

  • материнство у час війни
  • волонтерство жінок і чоловіків
  • гендернозумовлене насильство
  • жінки у правоохоронних органах і збройних силах (за можливості)
  • історії біженок
  • історії бізнес-ініціатив і соціального підприємництва
  • вразливі групи жінок і дівчат
  • стереотипи щодо жінок і чоловіків, сексизм у сучасних реаліях

тощо

Подати заявку потрібно до 20 травня на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , у якій вкажіть:

  • своє ім’я та прізвище,
  • назву видання, в якому працюєте (або в якому будете публікувати матеріали, якщо на фрілансі),
  • хто ви (редактор/редакторка, журналіст/журналістка чи фріланс),
  • тему/теми (до 5 тем) з короткою анотацією (про що/кого матеріал).

Для тих, чиї заявки будуть підтримані, 27-29 травня відбудеться ряд ознайомчих семінарів-тренінгів.

Період створення і публікування контенту – червень-вересень 2022 р.

Ілюстрація Ярослави Яцуби

 

Як волинські гіперлокальні медіа писали про війну і хто фігурували в текстах – результати квітневого моніторингу 2022

Дві третини публікацій (а точніше – 62%) гіперлокальних волинських медіа були присвячені темі війни. У них лише в 1/5 випадків фігурували жінки, решта контенту – про чоловіків і за участю чоловіків. Такими є дані моніторингу, проведеного 11-17 квітня 2022 р.

Його метою було проаналізувати, про що писали медіа, хто частіше фігурували в текстах, чи ретранслювали вони стереотипний контент про жінок і чоловіків і наскільки вживаними є фемінітиви на позначення посад, професій жінок.

Дослідженню підлягав контент Ковельської міськрайонної газети «Вісті Ковельщини», Маневицької районної газети «Нова доба», Любешівської районної газети «Нове життя», Камінь-Каширської районної газети «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонної газети «Слово правди», а також онлайн-видань районного значення – «БУГ», «Ковель.район», «Кордон», «Рожище.район», «Шацьк.район».

Детальніше...
 
Більше статей...
Сторінка 1 з 18

Архів

2022
вересня
MoTuWeThFrSaSu
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook