You are here:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Гендер і медіа

42% - Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа у серпні

Такими є дані четвертого етапу гендерного моніторингу журналістських матеріалів друкованих та інтернет-видань 24 областей України, які висвітлюють життя малих міст, районів, сіл і громад. Аналізу підлягали публікації, що з'явилися в період з 11 по 17 серпня.

На ріст показника (у лютому та квітні Індекс гендерної чутливості складав 38%, у червні - 39%) вплинуло два чинники - значне збільшення кількості фемінітивів у публікаціях (із 41% у лютому до 52% у серпні) і частота залучення жінок як експерток/героїнь матеріалів (у середньому на 3% більше у серпні ніж у попередні моніторингові періоди).

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Ніхто з нас не народжується чи то з каструлькою на голові, чи то з портфельчиком

Так прокоментувала наявність у суспільстві стереотипних уявлень про ролі жінок і чоловіків, їх «життєвого призначення» експертка з гендерних питань, голова ЖОМГО «Паритет» Наталія Тарасенко під час гендерної медіа-кав’ярні онлайн для журналісток/журналістів Запорізької області.

Для збільшення натисніть на зображенні.

«Часто гендерні стереотипи порівнюють із айсбергом,  зазначила Наталка Тарасенко. – Бо питання полягає в тому, як вони впливають на жінок і чоловіків. Вони не дають права вибору. Часто складається враження, що паралельні світи для жінок і чоловіків починаються ледь не з пологового будинку, коли «включаються» рожевий і блакитний кольори як ознака, як мають розвиватися і якими бути жінки й чоловіки. Але ніхто з нас не народжується чи то з каструлькою на голові, чи то з портфельчиком. Це всі ці атрибути, які приходять до нас в процесі життя».

Детальніше...
 

Запрошуємо до участі у V Гендерній медіа-школі

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та «Медійна програма в Україні» (Internews) запрошують журналістів/журналісток регіональних медіа до участі у V Гендерній медіа-школі, яка відбудеться 11-13 вересня в м. Київ.

Метою Школи є підготовка фахівчинь/фахівців із гендерних питань, формування мережі гендерних агенток/агентів змін, поширення ідей гендерної рівності в регіональних медійних середовищах та серед їх цільової аудиторії.

Детальніше...
 

Немає безневинних гендерних стереотипів

На цьому під час Гендерної медіа-кав'ярні наголосила гендерна експертка, докторка політичних наук Оксана Ярош. Участь у заході взяли житомирські журналістки, громадські активістки/активісти й депутатки.


Детальніше...
 

Четвертий Конкурс журналістських матеріалів на гендерну тематику

Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волинської області та Українська медійна програма (Internews) запрошують журналістів/журналісток регіональних медіа (друкованих ЗМІ, телебачення, радіо, інтернет-видань), блогерів/блогерок, які цікавляться тематикою рівних прав і можливостей чоловіків і жінок до участі в Четвертому Конкурсі журналістських матеріалів на гендерну тематику.

До участі в Конкурсі приймаються роботи, опубліковані/подані в ефір у січні-липні 2020 року, окрім матеріалів, створених у межах проєкту «Гендерночутливий простір української журналістики».

Детальніше...
 

«Слово правди і «Район. Шацьк» – гендернонайчутливіші видання червня: результати моніторингу

Третій хвилі моніторингу гендерної чутливості гіперлокальних волинських медіа, який проводився 11-17 червня 2020 р., підлягали публікації тих самих 10 видань, що й у лютому та квітні. Серед 5 друкованих це – Ковельська міськрайонна газета «Вісті Ковельщини», Маневицька районна газета «Нова доба», Любешівська районна газета «Нове життя», Камінь-Каширська районна газета «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонна газета «Слово правди». Серед онлайн-медіа – «БУГ», «Район.Ковель», «Кордон», «Район.Рожище», «Район.Шацьк». Усі видання продовжують працювати у штатному режимі, використовуючи періодично дистанційну форму роботи.

Кожне видання ми проаналізували за кількома категоріями: тематикою (представленість чоловіків та жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь), кількістю фемінітивів, наявністю стереотипних образів, сексизму в журналістських матеріалах та відслідковували наявність матеріалів на гендерну тематику.

Кількість матеріалів, яка присвячена пандемії, зменшилася на 12% у порівнянні з квітнем і становить 15% від загальної кількості. Левова частка публікацій щодо коронавірусу стосується наведення лише статистичних даних в регіоні, конкретних районах та Україні. Суттєво зменшилася кількість інформацій щодо забезпечення медзакладів для протидії Covid-19. У цьому періоді розповідали про ситуацію із ЗНО через карантин, посилення карантинних заходів, роз’яснювали особливості процесів одруження.

Лише в матеріалах друкованих видань спостерігаємо відносний баланс жінок і чоловіків: героїнь матеріалів тут втричі більше, ніж героїв, однак експертність представлена переважно чоловіками.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

Написати не можна ігнорувати: гендерна чутливість гіперлокальних медіа у червні 2020 р.

Третій етап гендерного моніторингу гіперлокальних друкованих та інтернет-видань 24 областей України, який було проведено 11-17 червня, показав, що для одних медіа жінки існують, а для інших - ні. 

Наприклад, загальна кількість жінок як героїнь та експерток (тих, чию думку запитували, кого цитували) у матеріалах полтавських видань становить 30%, волинських - 31%, закарпатських і хмельницьких - по 32%, київських і тернопільських - по 33%, тоді як у вінницьких - 45%. Фемінітиви стають нормою для редакцій тернопільських (75%), волинських (72%), рівненських (70%) медіа, тоді як абсолютно ігнорують їх видання Сумської області - усього 11%. Трохи більше, однак вкрай мало - у публікаціях запорізьких і миколаївських медіа (по 20%).

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 

"Або ми сидимо за одним столом, де приймають рішення, або стоїмо за дверима". Гендерна медіа-кав'ярня про політичну участь жінок

Так окреслила важливість участі жінок у суспільно-політичному житті країни експертка з гендерних питань, голова ГО "Паритет" Наталія Тарасенко під час тематичної Гендерної медіа-кав'ярні, що відбулася 15 червня онлайн. Її організував для донецьких і луганських медіа Донецький прес-клуб. 

Пані Наталія переконана: якщо жінки будуть у різних рівнях рад представлені рівномірно (не менше 30%), то є шанси, що їх потреби будуть почутими, якщо менше, "то багато тем залишаться "не на часі"". "Гендерна рівність у політиці - це не про війну світів, а про рівну участь", - наголосила вона. 

(для збільшення натисніть на зображенні)


Детальніше...
 

Цей гендер - усюди! Завершилася IV Гендерна медіа-школа

Попри те, що питання гендерної рівності жінок і чоловіків уже багато років поспіль порушується на різних рівнях і в різних сферах життя суспільства, в інформаційному просторі продовжують систематично з'являтися маніпулятивні трактування, які найчастіше розганяють праворадикальні та релігійні організації.

Розібратися в основних поняттях (стать, гендер, гендерна ідентичність, гендерна рівність, сексуальна орієнтація тощо), навчитися відрізняти насильство від конфлікту, помічати і не вживати гендерні стереотипи та сексистський контент, а також використовувати коректну лексику була покликана IV Гендерна медіа-школа, організована 11-14 червня Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром Волині та за підтримки Української медійної програми Internews.

Учасниць/учасників вітає Ірина Савченко - програмна менеджерка з регіонального розвитку Української медійної програми Internews

(для збільшення натисніть на зображенні)

Детальніше...
 

Гендерна медіа-кав'ярня онлайн про стереотипи та сексизм у медіа Херсонщини

Моніторинг гіперлокальних медіа Херсонщини, проведений у лютому і квітні цього року, показав, що в журналістських матеріалах більшою мірою фігурують чоловіки - і як герої публікацій, і як експерти з певних тем. Стереотипно їхньою сферою вважаються політика, економіка, спорт, екологія та волонтерська діяльність. Про це під час Гендерної кав'ярні онлайн розповіла експертка з моніторингу, старша викладачка кафедри соціальних комунікацій ХДУ Оксана Жіляєва.

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 
Більше статей...
Сторінка 4 з 17

Архів

2021
жовтня
MoTuWeThFrSaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook