Такими є дані моніторингу гіперлокальних медіа Волині, який відбувся в лютому, квітні і червні цього року.
Аналізу підлягали публікації 5 друкованих видань (Ковельська міськрайонна газета «Вісті Ковельщини», Маневицька районна газета «Нова доба», Любешівська районна газета «Нове життя», Камінь-Каширська районна газета «Полісся», Володимир-Волинська міськрайонна газета «Слово правди») і 5 онлайн-медіа («БУГ», «Ковель.район», «Кордон», «Рожище.район», «Шацьк.район»).
Із початком повномасштабної війни окремі видання запровадили свої традиційні рубрики, які тематично окреслюють ті чи інші військові теми. Наприклад, «Україна переможе: позитивні новини чергового дня героїчної боротьби з окупантом» (БУГ), «Реакція світу на війну росії проти України», «Перші шпальти світової преси про війну в Україні», «Ситуація щодо російського вторгнення в Україну» (мережа сайтів Район.іn.ua).
У квітні та червні багато новин стосувалися безпекової ситуації на Волині та Україні, допомоги вимушено переселеним особам через війну, пошуку та розподілу гуманітарної допомоги, загибелі військових та їх поховання.
У червні кількість матеріалів про війну у порівнянні з квітнем зменшилася майже на 20%. Медіа почали писати на більш «мирні» теми: соціальні виплати, ЗНО, культурні події.
Згідно з отриманими даними у публікаціях виразно помітне домінування чоловіків. Традиційно жінки мало коментують питання (є експертками), пов’язані з політикою, економікою/бізнесом, війною, спортом. Щоправда у квітні їхній відсоток зріс у матеріалах про волонтерство/благодійність. Це, насамперед пов’язано із війною, адже у громадах гуманітарний тил фронту здебільшого забезпечують жінки-волонтерки.
Ці тенденції властиві як друкованим, так і онлайн-виданням.
У квітні та червні у всіх газетах значно зменшилася кількість матеріалів у стилі «життєві історії», поодиноко зустрічалися про спортивні події (в основному йшлося про ті чи інші благодійні турніри, під час яких збирали кошти на підтримку військових).
У 2022 році найвищий індекс гендерної чутливості медіа – у газети «Слово правди» (58%). Це видання вже упродовж кількох років тримає першість. На другому місці – «Нове життя» (50%). До слова, ці видання вже прийняли політики гендерної чутливості. Дякуємо колегам!
Для збільшення натисніть на зображенні
В онлайн-виданнях рівень представлення жінок як експерток у всіх моніторингових періодах нижчий, аніж у друкованих ЗМІ. Сайти використовують багато контенту з офіційних джерел.
За Індексом гендерної чутливості першість тримають усі видання мережі «Район. in.ua». На першому місці серед них – «Район. Шацьк» (57%). Дякуємо колегам за позицію!
Для збільшення натисніть на зображенні
Загальний Індекс гендерної чутливості волинських гіперлокальних медіа у 2022 року склав 52%. Це – друга сходинка серед інших видань України, які підлягали моніторингу.
Ознайомитися з результатами моніторингів гіперлокальних медіа за місяцями:
___________________
Гендерний моніторинг журналістських матеріалів гіперлокальних видань проведений у межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Незалежною громадською мережею прес-клубів України