You are here:
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Волинський прес-клуб

Волинський прес-клуб

квіт.27

Видання «Твій вибір» та «Район.Луцьк» – знову найбільш гендерночутливі: результати квітневого моніторингу

Другий цьогорічний етап моніторингу гендерної чутливості регіональних волинських медіа тривав упродовж 12-18 квітня 2021 року.  Аналізували  5 інтернет-видань («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь 24», «Перший», «Район Луцьк») та 5 друкованих видань (газети «Волинь», «Волинська газета», «Твій вибір», «Вісник і К», «Луцький замок»).

Зауважимо, що аналіз кожного медіа відбувається за кількома категоріями: кількісними (відсоток чоловіків і жінок як експертів/експерток, героїв/героїнь та вживання фемінітивів) та якісними (використання стереотипних образів і сексистського контенту в журналістських матеріалах). Також виокремлювали матеріали з гендерної тематики.

У друкованих ЗМІ показник присутності жінок як експерток залишається на тому ж рівні, що й у лютому, і становить 27%. Дані щодо героїнь фактично такі ж – їх 37% (попередній показник – 40%). Найменше експерток у «Волинській газеті» та газеті «Луцький замок» – усього 9% та 13% відповідно.

Показник щодо героїнь коливається від 25% («Волинська газета») до 49 % («Твій вибір»).  У «Віснику» і «Волині» героїнь практично на однаковому рівні (41 % і 38 % відповідно).

Вже традиційно найбільше чоловіків у матеріалах про спорт та кримінал/надзвичайні події. Причому в останній тематиці вони у переважній більшості представлені як порушники закону. Також чоловіки домінують і як експерти, і як герої у темі політики/діяльності органів місцевого самоврядування.

Жінки найчастіше коментували питання сфери соціального захисту та медицини, а як героїні переважають у матеріалах про культуру та у «невигаданих історіях».

У цьому періоді чимало матеріалів були присвячені темам, які піднімали питання вакцинації від коронавірусу, ситуації з пандемією, питанням благоустрою у громадах. Тенденція щодо багатьох «лайфових» матеріалів на шпальтах газет продовжує зберігатися у «Твоєму виборі» та «Віснику».

 

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 
квіт.25

Гендерний баланс, фемінітиви і трохи стереотипів: результати моніторингу регіональних медіа у квітні 2021 року

Те, що медіа суттєво змінили своє ставлення до фемінітивів, ми вже зазначали у підсумках лютневого моніторингу. Результати аналізу контенту регіональних друкованих та інтернет-видань 12-18 квітня 2021 року засвідчують позитивну тенденцію: у сумських медіа, які найбільше ігнорують фемінітиви, їх кількість зросла на 5% (у лютому - 25%, у квітні - 30%), а в миколаївських - на 9% (29% - у лютому, 38% - у квітні). Найвищий і стабільний показник - 91% - зберігають львівські медіа.

А от ситуація з гендерним балансом - не настільки втішна: кількість жінок як експерток (тих, хто коментує, кого цитують) і героїнь (кого згадують) в аналізованому контенті переважно втричі нижча, ніж експертів і героїв публікацій. Найбільшою мірою думка жінок присутня в матеріалах чернігівських, тернопільських (по 39%), вінницьких (40%), дніпропетровських, кіровоградських і сумських (по 42%) видань. У них же - одні з найвищих відсотків жінок як героїнь. Найменш гендернозбалансованими є публікації в одеських, миколаївських, закарпатських, луганських і полтавських медіа, де кількість чоловіків у 4 рази перевищує кількість жінок. 

Для збільшення натисніть на зображенні

Детальніше...
 
квіт.20

Про безоплатне виконання засновником обов’язків директора. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

На запитання відповідає медіаюрист проектів Тернопільського прес-клубу Ігор ФЕДОРЕНКО.

«Хочемо тимчасово призупинити діяльність підприємства, у зв’язку з чим звільняємо всіх працівників редакції. Я, як засновник, збираюся виконувати обов’язки директора без отримання заробітної платні, але мені кажуть, що податкова може донарахувати податки та штрафи. То чи може засновник виконувати обов’язки директора безоплатно?».

Засновник може виконувати обов’язки керівника на безоплатній основі.

Є випадки, коли ДПС та Держпраці трактує такі випадки, як трудові, і застосовує штрафи та донарахування податків та зборів, але такі рішення визнаються судами протиправними та скасовуються з наступних підстав.

Детальніше...
 
квіт.10

Про договори оренди при зміні влади. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

На запитання відповідає медіа-юрист проектів Тернопільського прес-клубу Ігор ФЕДОРЕНКО

«У нашому місті змінився міський голова. Чи потрібно нам переукладати договір оренди, який укладено з попередниками на 15 років і завірено нотаріусом? Нам також пропонують перебратися в інше приміщення, менше за площею, й за іншою адресою. Чи втрачає при цьому силу договір, укладений з міськрадою раніше, чи дане питання можна вирішити за допомогою додатку до цього договору, завіреного нотаріусом»?

– Після роздержавлення між вашою реформованою редакцією і міською радою, відповідно до статті 9 Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації», було укладено договір оренди приміщень. Власником майна, яке ви орендуєте, є територіальна громада. Міський голова – це посадова особа територіальної громади міста ( cт.12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»), якому радою доручено підписання договору оренди. Зміна міського голови ніякого значення для ваших орендних відносин не має і не тягне за собою ніяких змін до договору.

Детальніше...
 
квіт.09

Конкурс пропозицій із виготовлення анімаційних відеороликів із гендерної тематики

Волинський прес-клуб за підтримки Медійної програми в Україні (Internews) оголошує конкурс пропозицій із виготовлення 5 анімаційних відеороликів на гендерну тематику. 

Очікування від Виконавця/Виконавиці:

  • підготовка сценаріїв із п'яти тем, запропонованих організацією-замовником (також можна подати свої пропозиції),
  • узгодження сценаріїв із організацією-замовником,
  • виготовлення анімаційних відеороликів (до 3 хв. кожен).

Учасникам/учасницям конкурсного відбору потрібно надіслати на електронну пошту Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду :

Кінцевий термін подання пропозицій - 24:00 30 квітня 2021 р. Тема листа: "Тендер на виготовлення анімаційних відеороликів".

Із запитаннями можна звертатися на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , або за номером телефону (066) 203-50-31 до 29 квітня 2021 р. включно.

Про результати конкурсного відбору організація повідомить кожного учасника / кожну учасницю на вказану ними електронну адресу впродовж 5 робочих днів після дедлайну. Остаточний вибір Виконавця/Виконавиці відбудеться після спілкування з потенційними переможцями. 


 
Сторінка 7 з 185

Архів

2021
вересня
MoTuWeThFrSaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Ресурсний центр ГУРТ


Пошук

Наша сторінка на Facebook